HPSCHD-L Archives

Harpsichords and Related Topics

HPSCHD-L@LIST.UIOWA.EDU

Reply To:
Harpsichords and Related Topics <[log in to unmask]>
Date:
Wed, 25 Apr 2001 22:03:47 +0100
Please excuse machine translation...

No Fac simile (reprints)  is protected in any country...  I know that
a legal study is in hand on these problems and must be published on
the Net one by a team of lawyers.  I will announce you the url when
it comes out.

The problems of the " inédits posthumes " will be mentioned as well as
the retention practised by certain libraries.  In what relates to me,
I will publish out of Fac simile several manuscripts of organ and CD
of treatise and music engraved with the format tiff at very accessible
prices.

I have access to rich libraries.  If titles and authors
interest you particularly announce them to me I will put them in my
list of digitalizations in progress.  To contact me personally...

Si possible répondre en français

===================================

Aucun fac simile n'est protégé dans aucun pays, rassurez-vous. Je sais
qu'une étude juridique est en cours sur ces problèmes et doit être publiée
sur le Net par une équipe de juristes. Je vous signalerai l'url quand elle
sortira.

Le problèmes des "inédits posthumes" sera évoqué ainsi que la rétention
pratiquée par certaines bibliothèques. En ce qui me concerne, je vais
publier en fac similé plusieurs manuscrits d'orgue et un CD de traités et
de musique gravée au format tiff à des prix très abordables.

J'ai accès à de riches bibliothèques publiques et privées. Si des titres et
des auteurs vous intéressent particulièrement signalez les moi je les
mettrai dans ma liste de numérisations en cours. Me contacter personnellement...